Naglarna

Jag fick en fråga för ett tag sedan hur jag fixar mina naglar.
Nu kan jag visa enkelt, hur dessa blev som jag gjorde igår. Det är inga "jätte"bra bilder eftersom det var dåligt ljus i rummet.. Men någon annan gång kan jag göra bättre.
Bilderna är lite redigerade! De kanske blir lite mörkare, mina händer är inte så mörka isf.

1. Jag tar bort nagellacket jag hade från början (om jag hade). Filar naglarna med en speciell nagelfil så de blir släta.


2. Sen väljer jag en grundfärg, detta blir då en ljusrosa. Jag målar färgen över hela nageln.


3 & 4. Jag väljer en annan färg, detta också en ljusrosa - fast som "glittrar". Målar en färgen snett över nageln, så färgerna "delar" sig. Sedan tar jag en mörkare rosa och målar den där dom andra rosa delar sig. Detta också tvärs över.




5. Sen väljer jag ut de pärlor jag vill ha. I detta fallet blev det "vita" genomskinliga. Inte alltför stora. Sätter fast dem med vanligt nagellimm, som man använder när man sätter på lösnaglar respektive tippar.

Och så här blev då resultatet när allt blev färdigt!





Var det lätt eller svårt att förstå tyckte ni? Är det något ni undrar eller så är det bara att fråga. Jag svarar så gott jag kan om det är något ni inte förstod eller så.

Själv blev jag väldigt nöjd över naglarna, dom känns väldigt somriga och det trivs jag med. Våren är ju i alla fall påväg hit nu.
Nästa gång, om ni vill att jag ska göra en gång till - eller flera, så ska jag ta bättra bilder och varje gång jag har målat något och kanske undertiden jag gör det om jag lyckas. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback